+381 64 570 26 16 | +381 21 60 43 980 info@dealservice.rs

Revitalizacija baterija

Online zakazivanje servisa

Baterije za viljuškare ili trakcione baterije

Najnovijom tehnologijom vršimo kompletnu revitalizaciju (desulfatizaciju) trakcionih baterija za viljuškare i vraćamo im kapacitet u optimalno stanje.

Trakcione baterije za viljuškare najčešće su napona 24V, 48V i 80V.

U starijim modelima viljuškara susreću se baterije i od 36V, 40V i 72V.

Trakcione baterije za viljuškare se proizvode u 2 standarda, prvi je DIN standard koji je mnogo zastupljeniji kod nas, a drugi je BS standard (British standard). Razlika između njih je u dimenziji članka tj. ćelije.

Svaka trakciona baterija za viljuškar je predviđena da radi 5 sati pod punim opterećenjem.

Jednu trakcionu bateriju čine članci odnosno ćelije. Napon jednog članka je 2V. Članci se slažu u jedan sanduk, gde tako redno povezani čine jednu trakcionu bateriju.

Jedan članak se sastoji od pozitivnih i negativnih ploča, koje su međusobno odvojene mikro-poroznim separatorima kako bi se sprečio kontakt i kratak spoj dve ploče. Ploče su premazane pastom tzv. aktivnom masom i upakovane su u polipropilensku kutiju, na čijem dnu se nalazi slobodan prostor gde se sakuplja talog (sulfat) i time se izbegava da sulfat napravi kratak spoj. Stvaranje sulfata je prirodan hemijski proces koji se javlja tokom radnog veka baterije, stoga ga je potrebno redovno uklanjati. To je jedino moguće redovnim servisom baterije tj. procesom desulfatizacije baterije (revitalizacija trakcione baterije).

Kapacitet trakcione baterije za viljuškar se meri u Amper satima (Ah).

Trakcione baterije

Potpisivanjem godišnjeg ugovora za održavanje trakcionih baterija pravimo plan i korekciju cena.

Servisiramo baterije koje rade znatno ispod optimalnog kapaciteta ili su postale neupotrebljive zbog teških sulfatnih naslaga.

Ukoliko je neophodno vršimo zamenu ćelija, spojnica, konektora.

Zakažite servisiranje

Najčešća pitanja

Koliko često treba servisirati baterije za viljuškare?

Preporuka je da se desulfatizacija baterije radi nakon druge ili treće godine upotrebe baterije, a za baterije starije od dve ili tri godine preporuka je da se revitalizacija radi jednom godišnje. Tako ćete uvek imati bateriju punog kapaciteta, kojoj ćete produžiti radni vek za nekoliko godina.

Takođe proces desulfatizacije doprinosi i velikim uštedama.

Koje uštede i pogodnosti donosi desulfatizacija baterija za viljuškare?

Što se tiče baterije desulfatizacija će joj značajno produžiti rok trajanja, biće potreban mnogo manji broj zamene ćelija kod oživljavanja baterije, smanjićete utrošak destilovane vode i količinu električne energije za punjenje baterije.

Što se tiče samog viljuškara koji koristi revitalizovane baterije, desulfatizacija trakcionih baterija će doprineti smanjenju broja kvarova na elektro delovima viljuškara, značajno će biti smanjen broj kvarova na elektronsko-upravljačkim delovima viljuškara, produžiće se vek trajanja samog viljuškara, a biće i povećan broj radnih sati između punjenja.

Na kraju, takođe veoma važno jeste i to što se revitalizacijom baterija vraća u optimalno stanje čime dolazi do smanjenja isparavanja elektrolita iz nje za vreme rada i punjenja. Time se minimalizuje loš uticaj na životnu okolinu.

Šta je sulfatizacija?

Proces sulfatizacije je neizbežan i prirodan hemijski proces koji se drastično ubrzava nakon druge godine rada baterije kada uveliko dolazi do pada kapaciteta baterije.

Naime, svakodnevnim korišćenjem baterija dolazi do elektrohemijskog procesa kristalizacije i stvaranja sulfata koji sprečava bateriju da efikasno akumulira i predaje struju. Kristali (sulfati) “guše” bateriju.
To dovodi do lošeg prihvatanja, skladištenja i loše isporuke struje za rad, prekomernog grejanja baterije, povećanog isparavanja elektrolita prilikom punjenja i eksploatacije baterije, stvaranja kratkih spojeva i mehaničkih oštećenja unutar ćelija kao i do ubrzavanja procesa stvaranja naslaga sulfata.

Šta je desulfatizacija?

Desulfatizacija je proces vraćanja stvorene sulfatne naslage u aktivni materijal.

Revitalizaciju baterija vršimo kompjuterski, najsavremenijom tehnologijom, procesom desulfatizacije.

U procesu desulfatizacije članci baterije se čiste od sulfatnih naslaga. Time oživljavamo baterije i dovodimo ih do optimalnog kapaciteta sa minimalnim troškovima.

Ukoliko je neophodno vršimo zamenu ćelija, spojnica, konektora.

Kako pravilno održavati trakcione baterije za viljuškare?

  • članci u bateriji ne smeju ostati suvi odnosno bez demineralizovane vode
  • u bateriju morate dosipati isključivo demineralizovanu vodu
  • vodu dosipavate nakon punjenja baterije
  • voda se puni do donjeg nivoa ventilacionih čepova
  • gornji deo baterije treba da bude suv i čist
  • za vreme punjenja ventilacioni čepovi treba da budu otvoreni, a za vreme eksploatacije zatvoreni
  • obavezno koristite odgovarajući punjač za bateriju
  • bateriju ne smete dopunjavati dok se ne isprazni do 20% kapaciteta. Tek tada se započinje ciklus punjenja koji se ne sme prekidati dok se baterija ne napuni u potpunosti

Na koji način dolazi do uklanjanja sulfata?

Najsavremenijom opremom naši stručnjaci za desulfatizaciju vraćaju izgubljeni kapacitet baterijama i uveliko im produžavaju radni vek.

Procesom elektrohemijske reverzije sulfata, ciljanom upotrebom ekstremno velike kontrolisane struje, vrši se rastvaranje sulfatne naslage i njeno pretvaranje u aktivni materijal. Olovne ploče postaju čiste, bez sulfatnih naslaga i ponovo spremne za upotrebu.

Pišite nam

6 + 1 =

Adresa

Gavrila Principa 21
21400 Bačka Palanka

E-mail